خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/24 - 08:40
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : فرهنگی
بیدار باش شبانه فرحزاد؛

شریفیان مطرح کرد: توریسم غذایی فرصتی طلایی برای جذب گردشگر

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیست شبانه و مومنانه، پایتخت گفت: توریسم غذایی مبین فرصتی است که گردشگری را احیا کرده و آن را متنوع می‌کند، علاوه بر این، موجب توسعه اقتصادی محلی و بومی شده و به اشتغالزایی منجر می‌شوند.

مهدی شریفیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد افتتاح بزرگ‌ترین خیابان غذا در غرب پایتخت در راستای تقویت مسائل فرهنگی گفت: بر اساس گزارش نهادهای رسمی بین المللی، از جمله دلایل اصلی که گردشگران تصمیم به سفر و دیدار از مقاصد فرهنگی می‌گیرند، ابتدا انگیزه‌های فرهنگی است، سپس طبیعت به عنوان عامل دوم قلمداد شده و غذا در جایگاه سوم واقع شده است، هر چند گردشگری غذایی نسبت به دو عامل دیگر اهمیت کمتری دارد، اما از جمله عناوین و سرفصل‌های نوین در عرصه گردشگری جهان شناخته می‌شود که بازاری با گردش مالی بسیار بالا دارد.



استقبال از افتتاح خیابان غذا در غرب تهران



نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: توریسم غذایی مبین فرصتی است که گردشگری را احیا کرده و آن را متنوع می‌کند، علاوه بر این، موجب توسعه اقتصادی محلی و بومی شده و به اشتغالزایی منجر می‌شوند؛ بر همین اساس افتتاح خیابان غذا به ویژه در تهران از جمله اتفاقات بسیار خوبی است که برای جوانان بدون هزینه بالا اشتغال ایجاد کرده است . 



تبدیل نقاط تاریک و ناامن، به نقاط فراغتی موجب افزایش امنیت اجتماعی



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افتتاح خیابان غذا در محل فرحزاد تهران را فرصتی برای اشتغالزایی دانست و تصریح کرد: ایجاد چنین فضاهایی نه تنها می‌تواند موجب رونق کسب و کارها و افزایش فرصت‌های شغلی در شهر تهران شود بلکه افزایش حضور مردم و  تبدیل نقاط تاریک و ناامن، به نقاط فراغتی امن در شهر و افزایش امنیت اجتماعی خواهد شد. حضور گسترده شهروندان همواره باعث می‌شود تا متخلفان بیش از پیش احتیاط کنند و امکان ارتکاب بسیاری از جرایم خشن به شدت کاهش یابد. امری که به خودی خود باعث افزایش «احساس امنیت» در میان شهروندان خواهد شد.



 











شریفیان


 



 تامین امنیت در زیست شبانه هزینه زیادی را می‌خواهد 



عضو مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به جزئیات زیست شبانه تهران بیان کرد: موضوع زیست شبانه در پایتخت توسط شورای شهر پنجم به تصویب رسید، گرچه با انتقاداتی مواجه شد و موضوع همه گیری کرونا مانعی در برابر اجرای آن بود و همچنین در بحث تامین امنیت نیز نیازمند کار کارشناسی بیشتری بود چرا که نیروی انتظامی برای تامین امنیت شبانه، در صورت افزایش  جمعیت حاضر در مراکز مختلف، نیازمند منابع و امکانات بسیار بیشتری خواهد بود و تامین این امنیت بسیار دشوار است. 



پایش و تامین امنیت معابر و اماکن در ساعاتی که نور خورشید وجود ندارد، سخت تر از طول روز است و بیش از پیش نیازمند امکانات و تجهیزات خواهد بود



وی ادامه داد: پایش و تامین امنیت معابر و اماکن در ساعاتی که نور خورشید وجود ندارد، سخت تر از طول روز است و بیش از پیش نیازمند امکانات و تجهیزات خواهد بود. اما بحمدالله با تغییر رویکرد در مدیریت شهری و نگاه ویژه آنان به ایجاد تحول مثبت در شهر تهران، حتما نقاط ضعف و قوت آن بررسی خواهد شد و در صورت نیاز به اصلاح، انجام خواهد شد تا هم تهران با زیستی امن و مومنانه بیدار باشد و هم شهروندان دچار آسیب نشوند. 



بیشتر بخوانید:





شریفیان در پایان با اشاره به تجربه کشورهای مسلمان در پررنگ کردن زیست شبانه خاطرنشان کرد: تجربه  سایر کشورها در این زمینه نشان می‌دهد که ایجاد چنین فضاهایی عمدتا به  صورت محدوده ای اعمال می‌شود. فعالیت محدود و منطقه‌ای برای فراغت شبانه، نه تنها امنیت آن را آسان تر ساخته است؛ بلکه از ایجاد بار ترافیکی اضافه در سطح شهرها می کاهد و باعث افزایش شادی و نشاط در شهرها می شود. هم اکنون بسیاری از شهرهای مهم کشورهای اسلامی با برنامه ریزی دقیق و فعالانه توانسته‌اند زیست شبانه را تبدیل به فرصتی برای کنار هم بودن خانواده ها، زیارت از امکان مذهبی و دریافت خدمات ضروری برای افرادی نمایند که در طول روز فرصت دستیابی به این خدمات را نخواهند داشت./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 343783
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار